Lahdessa eksyttiin keskustan kautta huoltoasemalle tankkaamaan ja matka jatkui tietä nro 140 pitkin kohti Vierumäkeä ja sieltä edelleen Heinolan Urheilukadun hallille. Muut autoseurueet ihmettelivät reitinvalintaamme, mutta perille päästiin näinkin ja taukokin pidettiin.
Päivän ohjelmat muuttuivat taas paikan päällä, joten matkan kesto siis venähti alkuperäisestä. Pelicans-ottelulla aloitettiin, pidettiin ottelun mittainen tauko ja lopuksi koeteltiin kotijoukkue HeKin kunto.
Sairastelut ovat koitelleet koko ikäryhmää, joten sunnuntaina olikin reissulla sekalainen ryhmä. Pelit saatiin kuitenkin pelattua ja näin vältettiin luovutusvoitot vastustajille.
Matkapelejä on kauden aikana todella vähän, sillä suurin osa pelataan Hervannan luolissa. Vieraskaukalot tuovat vaihtelua ja katsojillakin on paremmat oltavat, isot katsomot ja miellyttävät olosuhteet. Kotipelit Tampereella tarjoavat ikävästi kylmyyttä, kosteutta ja huonoa näkymää katsojille.
Päivän pelit pelattiin loppuun HeKin mestishallissa ja illan hämärtyessä lähdettiin kotimatkalle. Mäkkäritankkauksen kautta siirryttiin ajourille ja sumu oli sakeutunut entisestään aamuun verrattuna. Monin paikoin tiivis seinämä ympäröi autoa ja näkyvyys oli nollissa. Lämpötilan suunta oli laskussa ja suola-autot tukkivat liikennettä monin paikoin.
Kello 19:10 saavuttiin Hakametsän jäähallin pihaan, purettiin tavarat ja kyytiläiset omille kotimatkoilleen. Kauden ensimmäinen aluesarjan matkakierros takana. Näinkin voi viettää isänpäivää.
Oheisesta hallikuvasta voisi ensi silmäyksellä luulla, että Heinolassa oikea ja vasen ovat vaihtaneet paikkaa ja nuoletkin vielä vahvistavat asian. Sisääntuloaukkoa koristava Vaakunaeläin on komea - Tappara ja ilves samassa kuvassa.
Photos by JSS © 2009
1 kommentti:
Automaattinen valvontatolppa siis välähti sunnuntaina ja jo keskiviikkona odotti kirje postissa. Melko nopeasti siis järjestelmä toimii.
Ylinopeutta 80 km/h alueella oli 85 ja tästä selvittiin vain kirjallisella huomautuksella. Rajoja on kovennettu, joten olkaa tarkkoja nopeuksien kanssa.
Tuntuu kuitenkin siltä, että nykykäytäntö opettaa ajamaan niin, että tärkeintä ei ole seurata liikennettä, vaan nopeusmittaria. Nämä ovat säännöt ja näillä mennään.
Lähetä kommentti