maanantaina, elokuuta 22, 2005

Keilojen kierto

Viime harjoituksessa käytiin viestikisa, jossa pujoteltiin kolme keilaa kiekon kanssa. Suorituksen aikana nähtiin kaikki mahdolliset tavat edetä keilojen lomitse. Osa ohitti keilan, joku kaksi... oli joukossa myös suoraviivaisen toiminnan kannattajia... keilaakaan ei kierretty.

Tehtävä kuitenkin kerrottiin ensin suullisesti ja näytettiin vielä mallisuoritus ohjaajien toimesta. Oliko kyse siitä, että ei kuunneltu... tai ei katseltu... vai oliko ymmärtämisessä vaikeuksia? Kertoiko ohjaaja asian riittävän selvästi? Ajan puutteen vuoksi ei ollut aikaa ryhtyä tarpeellisiin selvityksiin, mutta tieto olisi tärkeä.

Mikään harjoitus ei aja tarkoitustaan jos tehtävää ei ymmärretä täysin. Tämä tosin riippuu vähän harjoituksesta. Suoritus voi mennä väärin, ja alussa sen pitääkin mennä, muuten vaikeusaste ei ole riittävä. Osaaminen tulee toistojen myötä, mutta se mihin pyritään, pitäisi oivaltaa alusta asti.

Pojat ovat aloittaneet koulutaipaleensa ensimmäisellä luokalla, joten kuunteleminen tulee varmasti paranemaan syksyn kuluessa. Luokassa pitää olla tarkkana, kun opettaja puhuu...

Ei kommentteja: