keskiviikkona, helmikuuta 20, 2008

Antamisen opit

Ilmaiseksi peliin? kyselee Risto kirjoituksessaan ja ajatus on mielenkiintoinen. Nettipalvelut ovat hyvä esimerkki siitä, miten maksuttomuus vetää käyttäjiä. Massoilla on suuri voima - monessa mielessä.

Suuret urheilutapahtumat vaativat suuren yleisön. Hinnakkaat istumapaikat ja kausikortit, sekä tv-lähetysten siirtyminen maksukanaville karsivat suurta massaa lajin parista - niin paikan päällä - kuin kotikatsomoissa.

Elääkseen ja voidakseen hyvin, iso liiga tarvitsee katsojia, tunnelmaa ja huomiota. Hurmio ja suuret elämykset eivät synny puolityhjässä hallissa vaikka homman kustantaisi yksi rivi lottovoiton saaneita faneja.

Risto osoittaa taas kerran ajatuksillaan, kuka on "kunkku" lajista kirjoittamisen suhteen. Antamisen strategiasta voi lukea lisää Miikka Leinosen kirjasta, jonka voi ladata täältä.

Ei kommentteja: