perjantaina, huhtikuuta 07, 2006

Liput hukassa ja vähän muutakin

Ässät on voiton päässä finaalista. Sisäinen voima kantaa ja ratkaisee. Mitä pidemmälle 2. ottelu Kärppiä vastaan eteni, ei ollut epäselvää kuka sen tulee viemään. Samaa rataa kulki ratkaiseva koitos Tapparaa vastaan. Voitto näkyy jo edeltä käsin, eleissä, ilmeissä, liikkeissä... se näkyy ja tuntuu. Voittaja.

Ottelu tuli katsottua ruudulta, mutta vähän jäi kaivelemaan ettei lippua tapahtumaan saanut hankittua. On kuitenkin erilaista olla katsomossa. Lippuja on näkynyt HuutoNetissäkin myynnissä - joka ilmeisesti on kielletty Lippupalvelun ehdoissa - mutta yritin hankkia yhden itselleni ihan virallista tietä. Ja miten siinä sitten kävi...

Tässä koko tarina tiivistettynä:

  • Keskiviikkona soitan Höövelin palvelupisteeseen ja kyselen onko mahdollisia palautuslippuja tulossa, koska niitä saa ja mistä. Asiakaspalvelija soittaa Lippupalveluun ja välittää heiltä tiedon. Yksittäisvarauksia voi palautua koska vaan, mutta kaikki loput tulee perjantaina klo 12 myyntiin kaikissa Lippupalvelun pisteissä ja netissä yhtä aikaa. Jos siis jotain jää palautettavaksi.
  • Perjantai klo 12:00 Lippupalvelun tiskillä. Päätteeltä näkyy noin 30 istumapaikka- ja seisomapaikkavarausta joita ei ole lunastettu. Näyttää hyvältä. Odotamme kymmenen minuuttia, mutta mitään ei tapahdu. Paikat eivät avaudu. Myyjä soittaa Lippupalvelun helpdeskiin ja saa tiedon. Liput vapautuvatkin myyntiin klo 13:30.
  • Perjantaina klo 13:30 Lippupalvelun tiskillä. Vapauttaan odottavia paikkoja näkyy nytkin päätteellä, mutta mitään ei tapahdu vartin aikana. Myyjä soittaa Lippupalveluun. Tällä kertaa sieltä ei anneta mitään kellonaikoja. Heillä ei ole myöskään mitään tietoa varatuista lipuista. Siellä ne näkyvät päätteellä, mutta kukaan ei tiedä mitään. Lippupalvelu on täysin hukassa, myyjät pahoittelevat ja nostelevat hartioitaan. Poistun siis paikalta tyhjin käsin.
  • Perjantaina klo 14:30 soitan Lippupalvelun keskukseen ja pyydän puhelimeen toimitusjohtajan. Pääsen puheyhteyksiin ja kysyn häneltä miksi Lippupalvelu juoksuttaa minua olemattomien lippujen perässä? Kysyn myös, miksi Lippupalvelu on näin sekaisin? Se ei tiedä lipuistaan, varauksistaan, myyntiajoistaan... Johtaja kuuntelee, lupaa selvittää asiaa ja soittaa takaisin.
  • Perjantai klo 22:12. Peli on ohi. Lippua ei tullut. Eikä sitä soittoakaan. Ehkä niitä kadonneita lippuja etsitään vieläkin...?

Ei kommentteja: